Regulamin sesji publicznych

REGULAMIN  

§1 

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady i warunki zapisów na sesje oraz udziału w sesjach, a także zamawiania i płatności za zdjęcia w ramach działalności prowadzonej przez Czary Mary pstryk! fotografia kreatywna Karolina Jamrozik.
  2. W celu korzystania z usługi należy zapoznać się z niniejszym Regulaminem. Podczas dokonywania zapisu na sesję należy dokonać akceptacji Regulaminu.
  3. Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
    1. Usługodawca – “Czary Mary pstryk!” fotografia kreatywna Karolina Jamrozik
    2. Sesja – zestaw usług składających się na Sesję, które mogą być przedmiotem świadczenia przez Usługodawcę, realizowana w zakresie tematycznym i terminie szczegółowo opisanych w Ofercie,
    3. Oferta – jednostronne oświadczenie woli Usługodawcy zamieszczone w opisie Sesji (na stronie internetowej Usługodawcy lub w wiadomości e-mail przekazanej Uczestnikowi), dotyczące oferowanych przez Usługodawcę Sesji. Oferta zawiera miejsce i termin Sesji oraz cenę oferowanych produktów. 
    4. Konsument – w myśl ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny – Uczestnik, który jako osoba fizyczna dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Konsumentem, w rozumieniu niniejszego Regulaminu, są również przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, zawierający umowy niemające charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanych przez nich działalności,
    5. Uczestnik – osoba fizyczna (posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych), która dokonała lub zamierza dokonać Zapisu na Sesję lub złożenia Zamówienia. Uczestnikiem może być Konsument lub przedsiębiorca,
    6. Zapis – wypełnienie przez Uczestnika procedury, tj. formularza zapisu na Sesję, które prowadzi do zawarcia umowy o udział w Sesji Uczestnika lub osoby/osób przez niego wskazanych,
    7. Zamówienie – transakcja inicjowana przez Uczestnika poprzez wypełnienie procedury w systemie Zalamo, które prowadzi do zawarcia umowy pomiędzy Usługodawcą, a Uczestnikiem w zakresie wybranych przez Uczestnika zdjęć. Zamówienie dokonywane jest poprzez Internet w formie umowy zawieranej na odległość,
    8. Zalamo – narzędzie online służące do udostępniania Uczestnikowi galerii zdjęć, wyboru zdjęć przez Uczestnika oraz dokonania Zamówienia i płatności za nie,
    9. Regulamin – niniejszy dokument, dostępny jest na stronie internetowej galerii ze zdjęciami, stronie internetowej: https://czarymarypstryk.pl/rsp/  oraz przesyłany przez Usługodawcę na każdy wniosek Uczestnika.
  4. Szczegółowe informacje o Sesjach znajdują się na stronie internetowej www.czarymarypstryk.pl lub są przekazywane w formie wiadomości e-mail przez Usługodawcę.
  5. Użytkownicy mogą kontaktować się z Usługodawcą drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@czarymarypstryk.pl lub drogą telefoniczną pod numerem: 882412077

§2

Warunki korzystania z usługi elektronicznej

  1. By móc złożyć dokonać Zapisu na Sesję, złożyć Zamówienie lub odebrać cyfrowe fotografie objęte Zamówieniem, Uczestnik spełnić musi następujące wymagania techniczne:
    1. posiadać komputer, laptop lub inne urządzenie z dostępem do internetu,
    2. posiadać dostęp do poczty elektronicznej,
    3. korzystać z przeglądarki internetowej (w najnowszej wersji),
    4. korzystać z minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768.
  2. Usługodawca udostępnia usługi elektroniczne w postaci:
    1. formularza Zapisu,
    2. dostępu do elektronicznej galerii, która umożliwia dokonanie wyboru zdjęć,
    3. narzędzia służącego do składania Zamówień dot. konkretnych zdjęć wybranych przez Użytkownika oraz opłacania ich za pośrednictwem operatora płatności,
    4. przesyłania zdjęć objętych opłaconym Zamówieniem w formie cyfrowej na adres e-mail wskazany przez Uczestnika.
  3. Za świadczenie usług określonych w ust. 2 lit. a i b powyżej Usługodawca nie pobiera żadnych opłat. Za świadczenie usług określonych w ust. 2 lit. c i d powyżej Usługodawca pobiera opłatę wskazaną w formularzu Zamówienia.
  4. Wszystkie usługi, o których mowa w ust. 2 powyżej, świadczone są przez czas oznaczony, tj. czas, w którym Uczestnik:
    1. korzysta z formularza Zapisu,  
    2. korzysta z elektronicznej galerii,
    3. korzysta z formularza Zamówienia.
  5. Na podstawie niniejszego Regulaminu, podczas współpracy Stron, może dojść do zawarcia dwóch umów dotyczących produktów i usług świadczonych przez Usługodawcę:
    1. nieodpłatnej umowy o udział w Sesji (po złożeniu Zapisu),
    2. odpłatnej umowy zakupu treści cyfrowych lub produktów fizycznych (z chwilą złożenia Zamówienia).

§3 

Zapisy na udział w Sesji

Realizacja Sesji

  1. Usługodawca świadczy na rzecz Uczestników usługi stanowiące Sesję na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Uczestnikiem a Usługodawcą. 
  2. Sesję odbywa się stacjonarnie w miejscu wskazanym w Ofercie, w dniu i o godzinie wskazanych w Ofercie.
  3. Zawarcie umowy dot. Sesji oraz udział w Sesji jest nieodpłatny.
  4. Oferta dotycząca Sesji jest wyświetlana na stronie internetowej Usługodawcy lub jest udostępniana Uczestnikowi w formie wiadomości e-mail. 
  5. Zapisy na Sesje mogą być dokonywane z wykorzystaniem formularza Zapisu udostępnionego przez Usługodawcę. Usługodawca nie prowadzi sprzedaży telefonicznej.
  6. By dokonać pełnego Zapisu na Sesję:
    1. Uczestnik wypełnia wszystkie obowiązkowe pola w formularzu Zapisu oraz odznacza wymagane checkboxy,
    2. Uczestnik przesyła do Usługodawcy wypełniony formularz Zapisu, klikając przycisk “prześlij”.
  7. Uczestnik przekazuje Usługodawcy dane niezbędne do zapisania Uczestnika (lub osoby wskazanej przez Uczestnika) na Sesję, tj. imię, nazwisko, adres korespondencyjny, numer telefonu, imię i nazwisko dziecka.
  8. Po uzyskaniu wszystkich koniecznych danych Usługodawca wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą Zapis na Sesję wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech Sesji, termin Sesji, przedstawienie danych osobowych Uczestnika podanych Usługodawcy.
  9. Umowa zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z niniejszym Regulaminem, formularzem Zapisu (wraz z wybranymi przez Uczestnika opcjami za pomocą checkboxów) i wybraną przez Uczestnika Ofertą.
  10. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
    1. udostępnienie niniejszego regulaminu w formularzu Zapisu i w formie wiadomości e-mail,
    2. wysłanie Uczestnikowi wiadomości e-mail, o której mowa w §3 ust. 8.
  11. Nie jest dozwolone podawanie danych nieprawdziwych.
  12. W razie powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości danych podanych przez Uczestnika, Usługodawca może wstrzymać się z zapisem Uczestnika na Sesję do czasu wyjaśnienia wątpliwości.
  13. Efektem wykonania Sesji będą fotografie udostępnione Uczestnikowi w formie galerii internetowej dostępnej poprzez narzędzie Zalamo, zawierającą do 20 ujęć Uczestnika lub osoby wskazanej przez Uczestnika.
  14. Galeria, o której mowa w ust. 13 zostanie udostępniona Uczestnikowi w terminie do 14 dni roboczych od dnia Sesji. Uczestnik będzie miał dostęp do galerii przez okres do roku od dnia jej udostępnienia. Uczestnik jest uprawniony do składania Zamówień dot. zdjęć uwidocznionych w ww. galerii.
  15. Usługodawca zobowiązuje się do przechowywania całości materiału zdjęciowego (w formie elektronicznej), jako kopię bezpieczeństwa, do 12 miesięcy od dnia wykonania Sesji.

§4

Składanie Zamówień

Realizacja Zamówień

  1. Usługodawca świadczy na rzecz Uczestników usługi objęte Zamówieniami na podstawie umów zawieranych na odległość pomiędzy Uczestnikiem a Usługodawcą. 
  2. Uczestnik może wybrać dowolną liczbę ujęć lub produktów na podstawie zdjęć wykonanych podczas Sesji. Wybór ww. ujęć lub produktów jest dokonywany za pomocą narzędzia Zalamo. Do zawarcia umowy w zakresie Zamówienia oraz płatności dochodzi za pomocą narzędzia Zalamo.
  3. Zamówienia mogą być składane z wykorzystaniem formularza zamówienia dostępnego na stronie internetowej Zalamo. Usługodawca nie prowadzi sprzedaży telefonicznej.
  4. W przypadku składania zamówienia za pośrednictwem Zalamo:
    1. Aby dokonać zakupu ujęć lub produktów Uczestnik wybiera interesujące go ujęcia cyfrowe lub produkty. Po zakończeniu wybierania ujęć lub produktów, Uczestnik przechodzi do zakładki, w której podaje swoje dane.
    2. Następnie Uczestnik klika przycisk „Zamów”, który przekierowuje Uczestnika na stronę zawierającą informacje o dokonywanym Zamówieniu.
    3. Uczestnik, w celu dokonania Zamówienia, jest obowiązany potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku “Zamów” znajdującego się pod podsumowaniem Zamówienia.
    4. Kliknięcie przycisku “Zamów” jest równoznaczne z oświadczeniem wiedzy Uczestnika o złożeniu zamówienia pociągającego za sobą obowiązek zapłaty.
  5. Po złożeniu Zamówienia Usługodawca, za pośrednictwem Zalamo, wysyła wiadomość e-mail potwierdzającą złożenie Zamówienia wraz z danymi dotyczącymi jego realizacji, do których należy m.in.: określenie głównych cech zamówionych ujęć lub produktów, termin wykonania przedmiotu Zamówienia, wskazanie łącznej ceny wraz z podatkami i ceną za dostawę (jeżeli dotyczy), przedstawienie danych osobowych Uczestnika podanych Usługodawcy. 
  6. Z chwilą potwierdzenia złożenia Zamówienia, tj. przyciśnięcia przycisku “Zamów” Uczestnik zostaje związany obowiązkiem dokonania zapłaty.
  7. Do zawarcia umowy pomiędzy Usługodawcą a Uczestnikiem dochodzi z chwilą przyciśnięcia przycisku “Zamów”.
  8. Umowa zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z niniejszym Regulaminem i złożonym przez Uczestnika Zamówieniem.
  9. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawartej umowy następuje poprzez:
    1. udostępnienie niniejszego regulaminu na stronie  internetowej Zalamo;
    2. wysłanie Uczestnikowi wiadomości e-mail, o której mowa w §4 ust. 5.
  10. Nie jest dozwolone podawanie danych nieprawdziwych.
  11. Informacje o funkcjonalności treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz technicznych środkach ich ochrony, dostępności wsparcia technicznego i aktualizacji, a także mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności treści cyfrowych lub usług cyfrowych, o których Usługodawca wie lub powinien wiedzieć znajdują się w regulaminie narzędzia Zalamo.
  12. Treści cyfrowe są udostępniane Uczestnikowi od razu po uzyskaniu płatności.
  13. Treść cyfrową dostarcza się w wersji wskazanej w Zamówieniu, na adres e-mail podany przez Uczestnika.
  14. Uczestnik ponosi koszty dostawy zamówionych produktów fizycznych do miejsca przeznaczenia.
  15. Produkty są dostarczane pod wskazany adres na terenie Polski. Opłaty za dostawę produktów są podawane w zakładce dot. produktu w Zalamo oraz w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie Zamówienia.
  16. Usługodawca udostępnia następujące sposoby dostawy produktów:
    1. przesyłką kurierską,
    2. za pomocą jednego z dostawców do paczkomatów.
  17. Czas realizacji Zamówienia w zakresie produktów fizycznych wynosi do 30 dni roboczych od zaksięgowania zapłaty za zamówiony towar na koncie Usługodawcy.

§5 

Rozliczenia

  1. Usługodawca udostępnia formy płatności za złożone Zamówienie, które każdorazowo wskazane są w narzędziu Zalamo.
  2. Uczestnik jest zobowiązany dokonać zapłaty za Zamówienie w terminie 2 dni roboczych od dnia dokonania zakupu.
  3. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Uczestnika Usługodawca dokonuje zwrotu na ten sam instrument płatniczy, za pomocą którego Uczestnik dokonał płatności.
  4. Usługodawca może wystawić fakturę Uczestnikowi, jeżeli Uczestnik zgłosi ten fakt nie później niż w dniu poprzedzającym dokonanie zapłaty.

§6

Ceny i promocje

  1. Na potrzeby niniejszego paragrafu poniższe terminy uzyskują następujące znaczenie:
    1. Cena – określona w złotych polskich kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca należne podatki) należnego Usługodawcę tytułem realizacji Zamówienia,
    2. Najniższa cena – najniższa Cena, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki Ceny lub która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia oferowania tej usługi do dnia wprowadzenia obniżki (gdy dana usługa jest oferowana w okresie krótszym niż 30 dni). 
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do możliwości zmiany Cen oferowanych usług. Ceny usług w umowie zawartej z Uczestnikiem przed wprowadzeniem zmian pozostają dla Uczestnika wiążące.
  3. Najniższą cenę podaje się w każdym przypadku informowania o obniżeniu Ceny, obok informacji o obniżonej Cenie, stosownie do art. 4 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 178).
  4. Ceny podawane przez Usługodawcę:
    1. zawierają wszelkie należne cła i podatki,
    2. jeżeli dotyczy: nie zawierają kosztów dostawy (dostarczenia produktu do Uczestnika), które są określane odrębnie.
  5. Koszt dostawy produktów jest prezentowany na podstronie koszyka przy wyborze sposobu dostawy i zależy od wartości zamówionych produktów, sposobu zapłaty za produkty oraz wybranego przez Uczestnika sposobu dostawy zamówionych produktów.

§7

Odstąpienie od umowy

  1. Postanowienia zawarte w niniejszym paragrafie stanowią uprawnienia przyznane wyłącznie Uczestnikowi będącemu Konsumentem.
  2. Na podstawie niniejszego Regulaminu, podczas współpracy Stron, może dojść do zawarcia dwóch umów:
    1. nieodpłatnej umowy o udział w Sesji (po złożeniu Zapisu),
    2. zakupu treści cyfrowych lub produktów fizycznych (z chwilą złożenia Zamówienia).
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Uczestnik może złożyć za pomocą formularza odstąpienia od umowy znajdującego się na końcu Regulaminu, zarówno drogą elektroniczną na adres: biuro@czarymarypstryk.pl jak i poprzez przesłanie oświadczenia pocztą.
  4. Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy bez skorzystania z formularza nie ma wpływu na skuteczność odstąpienia. Dla skuteczności oświadczenia o odstąpieniu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu.
  5. Usługodawca niezwłocznie potwierdza drogą mailową przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  6. W przypadku wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, umowę uważa się za niezawartą.
  7. W przypadku usługi Sesji:
    1. Uczestnik ma prawo odstąpić od umowy o świadczenie usług zawartej z Usługodawcą w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny.
  8. W przypadku sprzedaży towarów cyfrowych:
    1. Uczestnik ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży towarów cyfrowych zawartej z Usługodawcą w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny,
    2. ograniczenia możliwości odstąpienia od umowy sprzedaży towarów cyfrowych reguluje ust. 10 poniżej,
    3. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności Uczestnika w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy poprzez uznanie rachunku Uczestnika w/w kwotą, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności.
  9. W przypadku sprzedaży towarów fizycznych:
    1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej z Usługodawcą w terminie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki lub osobistego odbioru towaru, bez podania przyczyny,
    2. Konsument powinien zwrócić zakupione produkty w terminie 14 dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu na adres Usługodawcy,
    3. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu zakupionych produktów,
    4. Konsument ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, jak na przykład koszty czyszczenia, naprawy części, zerwania metek. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów konsument powinien obchodzić się z towarami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym,
    5. Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyłączeniem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy udostępniany przez Usługodawcę). Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności.
    6. Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania,
    7. ograniczenia możliwości odstąpienia od umowy sprzedaży towarów fizycznych reguluje ust. 10 poniżej.
  10. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w stosunku do umów:
    1. świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
    2. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta,
    3. w których przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

§8 

Zasady udziału w Sesji

Zasady wykonywania Sesji

  1. Zakres usług świadczonych przez Usługodawcę podczas Sesji każdorazowo opisany jest w Ofercie dotyczącej danych Sesji.
  2. Usługodawca może odmówić wstępu na Sesję oraz przebywania na niej osobom:
    1. znajdującym się pod wpływem alkoholu, środków odurzających, psychotropowych,
    2. posiadającym broń lub inne niebezpieczne przedmioty, materiały wybuchowe, wyroby pirotechniczne, materiały pożarowo niebezpieczne, środki odurzające lub substancje psychotropowe i inne podobnie działające,
    3. zachowującym się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającym zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku Sesji.
  3. Udział w poszczególnych punktach harmonogramu Sesji jest dobrowolny, Usługodawca nie sprawdza list obecności i nie jest zobowiązany do wstrzymania wykonywania zdjęć w przypadku braku obecności Uczestnika lub osoby wskazanej przez Uczestnika.
  4. Usługodawca nie bierze odpowiedzialności za rzeczy Uczestników lub osoby wskazane przez Uczestników wniesione na teren Sesji.
  5. Usługdawca zobowiązuje się do wykonania Sesji, zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą na temat techniki fotograficznej, przy wykorzystaniu własnego warsztatu oraz narzędzi i z uwzględnieniem warunków zastanych w miejscu wykonania usługi. Usługodawca nie ponosi jednak odpowiedzialności za utratę materiałów niewynikającą z jego zaniedbań (np. w skutek kradzieży, katastrof naturalnych – pożar, powódź itp., uszkodzenia materiału przez osoby trzecie).
  6. Uczestnik oświadcza, że zapoznał się z dorobkiem artystycznym Usługodawcy, akceptują jego styl i zgadzają się by reportaż fotograficzny z Sesji został utrzymany w podobnym stylu.
  7. Uczestnik oświadcza, że wiadomym im jest, iż efekt końcowy Sesji uzależniony jest od warunków zastanych w miejscu wykonania Sesji, stąd estetyka w wypadku rażąco niesprzyjających warunków, w szczególności ilości lub absorpcji światła, może odbiegać od prezentowanej w portfolio Usługodawcy. Usługodawca nie jest zobowiązany do zabiegania o poprawę warunków wykonywania usługi w miejscu wykonania Sesji.

§9

Odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową

Procedura reklamacyjna

  1. Usługodawca obowiązany jest do świadczenia usług i towarów zgodnych z umową. Usługodawca ma obowiązek dostarczenia towarów bez wad.
  2. Zasady dotyczące odpowiedzialności Usługodawcy wobec Konsumenta z tytułu umów zobowiązujących do przeniesienia własności towaru na Konsumenta reguluje Rozdział 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów, natomiast odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu umów o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej reguluje Rozdział 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumentów.
  3. W zakresie reklamacji Konsument może realizować uprawnienia przyznane mu przez przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, m.in. za brak zgodności towaru z umową sprzedaży.
  4. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji,
    2. przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Usługodawca zaakceptował,
  5. Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
    1. nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk
    2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
      1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
      2. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
      3. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
      4. być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
      5. być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.
  6. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane.
  7. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru cyfrowego lub usługi cyfrowej z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu wady wysyłając stosowną wiadomość za pośrednictwem jednego z kanałów komunikacji, o których mowa w §1 ust. 5.
  8. Usługodawca ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba, że termin przydatności towaru do użycia, wskazany przez Usługodawcę, jest dłuższy. Przed upływem powyższego terminu Konsument może powiadomić Usługodawcę o stwierdzeniu niezgodności wysyłając stosowną wiadomość za pomocą jednego ze środków umożliwiających kontakt z Usługodawcą, o których mowa w §1 ust. 5.
  9. Usługodawca potwierdza wpływ reklamacji i wzywa Konsumenta do niezwłocznego dostarczenia  towaru niezgodnego z umową do Usługodawcy, w celu ustosunkowania się do reklamacji.
  10. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, towar zostanie odesłany wraz z opinią co do niezasadności reklamacji.
  11. Usługodawca potwierdza wpływ reklamacji.
  12. W przypadku nie uwzględnienia reklamacji, Usługodawca przekazuje opinię co do niezasadności reklamacji.
  13. Jeżeli Usługodawca nie ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia reklamacji, przyjmuje się, że uznał reklamację konsumenta i jego żądanie.
  14. Konsument ma obowiązek współpracować ze Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych (w tym przykładowo przy zastosowaniu komunikacji e-mailowej, telefonicznej, poprzez przesłanie wymaganych printscreenów), w celu ustalenia, czy brak zgodności treści lub usługi cyfrowej z umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta.
  15. Uczestnik niebędący Konsumentem może skorzystać z uprawnień przysługujących mu od Usługodawcy z tytułu rękojmi za wady, na zasadach określonych w art. 556 i n. Kodeksu cywilnego. Usługodawca jest odpowiedzialny względem Uczestnika niębędącego Konsumentem, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
  16. Usługodawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania towaru Uczestnikowi niebędącemu Konsumentem.
  17. Uczestnik niebędący Konsumentem traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Usługodawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Usługodawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

§10

Prawo autorskie

  1. Pobieranie lub wykorzystywanie w jakimkolwiek zakresie dostępnych w ramach Sesji materiałów, prezentowanych treści, wymaga każdorazowo zgody Usługodawcy i nie może naruszać postanowień niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązującego prawa, jak również nie może naruszać interesów Usługodawcy.
  2. Uczestnik jest uprawniony do publikowania na własnych, prywatnych kanałach w mediach społecznościowych ujęć cyfrowych objętych opłaconym Zamówieniem, z zastrzeżeniem:
    1. niepodejmowania żadnego rodzaju ingerencji w ujęcie (kadrowanie, nakładanie filtrów, zmiana kolorów),
    2. podpisania autorstwa Usługodawcy w następujący sposób: Czary Mary pstryk!
  3. Z zastrzeżeniem ust. 2 powyżej, Uczestnik nie jest uprawniony do publicznego rozpowszechniania ujęć (zarówno w formie cyfrowej, jak i drukowanej).

§11

Zmiany Usługi

  1. W przypadku umowy zawartej z Konsumentem niebędącym przedsiębiorcą Usługodawca jest uprawniony do dokonania zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową. Przyczyny uzasadniające taką zmianę są następujące:
    1. zmiana portalu udostępniającego galerie ze zdjęciami
  2. Usługodawca nie może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób jednorazowy. 
  3. Wprowadzenie zmiany w Usłudze nie będzie wiązać się z kosztami po stronie Konsumenta.
  4. Usługodawca ma obowiązek poinformować Konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o dokonywanej zmianie. Jeżeli zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp Konsumenta do treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub korzystanie z nich, Usługodawca jest zobowiązany poinformować Konsumenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania tej zmiany oraz prawie do wypowiedzenia umowy.
  5. W przypadku, o którym mowa powyżej, Konsument może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia, w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania o tej zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż ta zmiana.
  6. Konsument nie jest uprawniony do wypowiedzenia umowy, jeżeli Usługodawca zapewnił Konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową, w stanie niezmienionym.

§12

Aktualizacje

  1. Usługodawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Usługi z umową, a Konsument powinien wówczas zainstalować te aktualizacje w rozsądnym czasie, w szczególności w terminie wskazanym przez Usługodawcę.
  2. Jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Usługodawca zgodnie z ust. 1 powyżej, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Usługi z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
    1. poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
    2. niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Usługodawcę.

§13 

Pozasądowe sposoby rozwiązania sporów

  1. W celu rozwiązania sporu zaistniałego w związku z wykonywaniem Sesji lub Zamówień, Konsument ma możliwość skorzystania z pomocy następujących instytucji przez wytoczeniem sprawy w sądzie powszechnym:
    1. skorzystanie ze stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w ustawie z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z umowy;
    2. zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w celu polubownego zakończenia sporu;
    3. zwrócenia się o pomoc do powiatowego lub miejskiego rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, której celem jest ochrona praw konsumentów.
  2. Szczegółowe informacje o możliwościach skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów oraz dostępności procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych instytucji takich jak Inspekcja Handlowa, powiatowi (miejscy) rzecznicy konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną praw konsumentów, a także Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. 

§14

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny,  i ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. Do wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu i zawartej umowy stosuje się prawo polskie. Sądem właściwym dla sporów, których stroną jest Konsument jest miejsce zamieszkania Konsumenta.
  3. Regulamin obowiązuje od dnia 1.02.2025

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Adresat:

…………………………………..

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy świadczenia następujących usług:

Data zawarcia umowy:

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)*:

Adres konsumenta(-ów)*:

Podpis konsumenta(-ów)* (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):

Data:

*niepotrzebne skreślić